Kako kažu putnici koji svakodnevno saobraćaju vozom Beograd-Novi Sad, gužve su užasne, a javlja N1.
Od svojih sagovornika su reporteri saznali da u prethodna dva meseca poslepodnevni termini radnim danima postaju nepodnošljivi, jer nije moguće naći slobodno mesto u vozu. Često se dešava i da stalni putnici moraju da stoje zbijeni kao sardine, a plaćaju mesečne karte od 12 hiljada dinara ili godišnje od 72 hiljade. Naravno, često dolazi i do svađa, jer nema mesta za sve.
U čuvenom vozu „Soko“, gužve su dakle ogromne, a još su gore u takozvanom „regiovozu“, koji staje na više stanica.
Kuriozitet je što je za putnike koji svakodnevno putuju ostavljeno 86 mesta koja se ne rezervišu, a na koja uglavnom sednu oni putnici koji neposredno pre polaska voza kupe kartu i rezervaciju, kako javlja reporterka N1. Putnici su mnogo puta pisali Srbija Vozu ne bi li se našlo rešenje za ovaj problem, ali naravno konkretno rešenje nije stiglo.
Reporterima N1 je iz Srbija Voza odgovoreno da ima ukupno 314 sedećih mesta, pa kada se od toga oduzmu karte koje se rezervišu, to jest one dnevne karte koje mogu da se kupe, njih ima 224, a kada se oduzme još četiri mesta za osoblje, dolazi se do broja 86. Ukratko, to su mesta koja se ne rezervišu i namenjena su onima koji imaju godišnje i mesečne karte.
E sada, kako je moguće da se za one koji imaju mesečne ili godišnje karte ne rezervišu mesta, to verovatno niko živi ne zna.
Šta iz Srbija Voza nude kao rešenje? Dakle, kako oni kažu, za imaoce mesečne ili godišnje karte omogućeno je korišćenje 86 nenumerisanih mesta u drugom razredu. Ukoliko ti isti putnici žele da ipak koriste numerisana mesta, u te svrhe moraju kupiti rezervaciju na putničkoj blagajni.
E, sad tu dolazi naredni problem, pošto je očito da je, kao i uvek, sve „odlično“ isplanirano. Ta rezervacija ne može da se uradi preko mobilne aplikacije, može samo na šalteru trenutno, a i plaća se, 120 dinara u jednom pravcu. Dakle, oni koji imaju mesečnu kartu od 12 hiljada dinara ili onu godišnju od 72 hiljade, treba da plate još i doplatu. Da bi se svakodnevno vozili, to iznosi još oko 5000 dinara mesečno, kako kaže jedna putnica koja radi u Beogradu, a živi u Novom Sadu.
Dakle, suma sumarum, stalni putnici nemaju nikakvu prednost nad onim putnicima koji se voze jednom u dva meseca.
Kako su reporterima pomenutog portala još rekli u Srbija Vozu, u vozu „Soko“ sme da se stoji i to je bezbedno po same putnike.
Možda, ako su zbijeni kao sardine, da ne mogu da mrdnu.
Da ne zna čovek da li da se smeje ili da plače.
Soko (Foto: vojvodinauzivo.rs)