U vezi nedavno ponovo za saobraćaj otvorenog mosta kod Sente, nadležnima smo poslali sledeći mail:

Poštovana,

s obzirom da smo pre par dana od vas dobili zvaničnu informaciju da se most otvara 20. maja, interesuje nas sledeće:

Zašto je most ipak naprasno otvoren 16. maja i da li je prošao test opterećenja od 24 sata, što je neophodno pre nego što se pusti u saobraćaj, prema našim informacijama, a dobijenim od stručnjaka u ovoj oblasti. 

Hvala još jednom na informacijama od opšteg značaja koje prosleđujemo građanima.

Pozdrav i unapred hvala na odgovoru,

Ljudmila Janković Gubik, novinar – urednik Slobodne reči, Fondacije Sloboda štampe

Stigao nam je sledeći odgovor:

Bulevar kralja Aleksandra 282                        

11000 Beograd

www.putevi-srbije.rs

Beograd, 22.05.2025.g.

Slobodna Reč

Ljudmila Janković Gubik

novinar

 

Poštovana,

Shodno mejlu koji ste nam prosledili obaveštavamo Vas da Projektom urgentnih  radova nije predviđeno ispitivanje pod probnim opterećenjem nakon izvršenih radova.

Važećim standardom o ispitivanju mostova probnim opterećenjem (SRPS U.M1.046 iz 1984.g.) predviđeno je ispitivanje drumskih i železničkih mostova u sledećim slučajevima:

–    pre puštanja u saobraćaj novog mosta,

–    po izvršenoj obnovi i ojačanju mosta.

Radovi izvedeni prema Projektu urgentnih radova na mostu preko reke Tise u Senti su izvođeni radi dovođenja oštećenih konstruktivnih elemenata u projektovano stanje tj. u stanje pre nastanka oštećenja i ne spadaju ni u jedan od navedenih slučajeva iz navedenog standarda.

Projektom su  predviđeni zahvati na  devet poprečnih nosača i  zahvati na  kolovoznim nosačima drumske konstrukcije u zoni spoja sa 9 gore navedenih poprečnih nosača.

Projekat  urgentnih  radova  je  obuhvatio  lokalno  saniranje  oštećenja na  poprečnim i  kolovoznim podužnim nosačima, usled dejstva korozije koja je nastala zbog prodora vode i soli kroz drumske dilatacije, sa ciljem da se isti nakon intervencije dovedu u projektovano stanje nosivosti.

Tehnologijom izvođenja radova predviđena je totalna obustava drumskog saobraćaja u fazi radova na poprečnim i podužnim kolovoznim nosačima a samo povremena obustava železničkog saobraćaja.

Radovi su po navedenoj tehnologiji izvođeni, što znači da je mostovska konstrukcija skoro svakodnevno, tokom izvođenja radova, bila opterećena prolaskom železničkih kompozicija, koje su u odnosu na drumsko opterećenje značajno većeg intenziteta.

                                                                              

JP „PUTEVI SRBIJE“

Na pitanje zašto je most naprasno otvoren 16. maja, do zaključenja ovog članka, nismo dobili odgovor, iako smo još jednom postavili isto pitanje i zatražili pojašnjenje.

Most kod Sente (Foto: szmsz.press)