Traje već godinama, ali je nedavno niz uznemiravanja od strane različitih, često neproverljivih firmi, dobilo novi zamah, te „slatki“ mladi ženski glas koji stoji iza poziva na fiksni telefon, nudi razne usluge, ili samo poziva odabrane na besplatnu večeru.

„Gospođica“ veštog jezika obično ne dozvoljava pozvanom da dođe do reči, samo toliko da joj odgovori da li je penzioner. Ako je odgovor potvrdan, onda kreće po svaku cenu ubeđujući govor. I to traje sve dok pozvana stranka ne bude toliko zbunjena da kaže „da“, bilo da se radi o demonstraciji proizvoda ili „besplatnoj“ masaži isporučenoj na kućnu adresu. Prihvatanje ovog drugog je prilično opasno, jer nikada ne možemo znati da li iza navedene velikodušnosti stoje neki prevaranti ili možda neki grublji izviđači terena. Bilo je za to i primera i to ne samo jedan.

S obzirom na to da su penzioneri glavna ciljna grupa, telefonski smarači u većini slučajeva nude „čudotvorne lekove“ ili usluge povezane sa zdravljem, jer se većina ljudi drži za život grčevito, i zubima i noktima, pa pokušavaju da učine sve što je moguće da bi produžili svoje postojanje na zemlji. Razumljivo je, da ih je stoga lakše i prevariti.

Međutim, pitanje je kako sprečiti moguće neprijatnosti. Postoji naime način da se to uradi, ali to oni rafinirani rigidno odbacuju, samo zbog toga da ih niko ne bi nazvao kretenima. Međutim, u zavisnosti od učestalosti poziva, neki ljudi su primorani/smo primorani da im već nakon prve polovine rečenice pokušaja slatke prevare zapušimo usta onim „ne interesuje me“ i prekinu/prekinemo liniju. Naravno, može se dogoditi da ovim ponašanjem sami sebe sabotiramo propuštanjem povoljne prilike, ali onaj koji razmišlja o tako nečemu pre svega treba da ima na umu da u slučaju telefonskog istraživanja tržišta nije bitan interes pozvane strane. Jer za to do sada još nije bilo primera.

Foto: novosti.rs