Kompjuter mi je spor, šta može s njim da se uradi? – sve više ljudi postavlja ovo pitanje stručnjacima za popravku računara, pa i zaposlenima u kompjuterskoj radnji i servisu Galata u užem centru Sente, koji svima isto savetuju:
-Bilo da se radi o desktop ili laptop računaru, donesite ga u naš servis i mi ćemo izvršiti besplatnu procenu stanja, koja će otkriti šta je uzrok problema. Nakon pregleda, može se utvrditi da li je problem softverskog tipa ili je u pitanju kvar neke komponente. Postoje slučajevi i kada nije vredno trošiti novac na popravku uređaja, a u tom slučaju svakako nikom nećemo preporučiti da troši velike sume novca na njega, jer ni novi elementi neće učiniti mašinu bržom.
-Pošto već imamo decenijsko iskustvo, veoma brzo isfiltriramo i to, ako proizvod neke renomirane kompanije ne ispunjava očekivani kvalitet i u takvim slučajevima to ne naručujemo, bez obzira koliko dobro zvučalo ime te kompanije u ušima kupaca. Naš cilj nije da svašta prodamo kupcima, jer ako bi to radili, samo bi sebi i njima stvarali probleme zbog nekvalitetnih stvari i stalnih reklamacija. Niko ne voli da trčka u servis svakih mesec-dva, zbog toga što se čas ovo, čas ono pokvarilo. Zbog toga se trudimo da svima pružimo personalizovanu ponudu, koja zadovoljava njihove potrebe i očekivanja ponaosob – kaže Tamaš Nađ Horti, vlasnik, koji dodaje da su i on i njegove kolege vaspitani tako, da veruju da su poštenje i fokus na kupca dugoročno mnogo isplativiji u poslovnom svetu, nego što je obmanjivanje drugih zarad brzog ostvarivanja značajnog prihoda. Ovo je posebno tačno u malom gradu, gde se priča od usta do usta širi poput požara, pa mišljenje razočaranog kupca koji je napustio radnju sa negativnim iskustvom može da se proširi na pola grada za samo nekoliko sati.
-Za sve naše proizvode obezbeđujemo garanciju proizvođača, a ukoliko dođe do problema sa proizvodom kupljenim u našoj radnji, mi sređujemo garanciju, kupac ne treba da šalje robu u Beograd o svom trošku, niti da se raspravlja sa proizvođačem telefonom ili e-mailom u vezi sa tim da li će dobiti novi proizvod ili koliko će trajati popravka – izjavio je suvlasnik, koji je govorio i o tome da nije slučajno da ne prodaju kompjutere od 15-20 hijada dinara.
-Dobro znamo da su sastavljeni od elemenata koji su već zastareli i neće zadovoljiti potrebe u kratkom roku. Prodajemo samo takve računare koje bi smo i mi sami koristili kod kuće.
Vredno je napomenuti i to, da će se oni koji uđu u prodavnicu Galata naći i unutar Gross ABC-a, jer pređašnja radnja posluje kao ekspozitura kancelarijskog materijala i trgovine papirom i čeka svoje kupce na istoj toj adresi. Na pitanje kako su papir i komjuter povezani, Tamaš Nađ Horti je odgovorio da kada se ispostavilo da bi vlasnik prodao Gross ABC, njih trojica – Arpad Nađ, Tamaš Nađ Horti i Norbert Lenard – su shvatili da imaju mnogo uspomena u vezi te trgovine. Naime, njihovi roditelji su uvek tu kupovali udžbenike i školski pribor, pa su odlučili da radnja dalje radi sa njima kao vlasnicima. Protekle četiri i po godine dokazuju da su to uradili kako treba, pošto se kupci u trgovini papirom koja se nalazi u srcu grada samo smenjuju.
-Bilo da se radi o računarskim delovima ili kancelarijskim materijalima, Gross ABC može da nabavi sve, jer radimo sa sedam dobavljača u prvom slučaju, a sa deset u drugom, pa ako je nekom nešto hitno, a toga nema na jednom mestu, naručimo robu od drugog veletrgovca – kaže Tamaš Nađ Horti.
Kao i sve kompanije, i Galata i Gross ABC teže razvoju, ali prema rečima vlasnika, nije lako postaviti dugoročne ciljeve u ovom zbunjujućem svetu. Ono što je sigurno je da bi želeli da zadrže postojeći standard i krug klijenata, kao i da vremenom malim koracima šire i asortiman usluga, kao i da povećaju zadovoljstvo, kako zaposlenih, tako i kupaca.
Kratkoročni planovi uključuju stvaranje odeljka u prodavnici gde svako može da proba igrice i iskusi razliku između monitora ili čak i kompjuterskih stolica, jer se često isplati dati nešto veći iznos, s obzirom da taj proizvod pruža mnogo bolje iskustvo i udobnost. To ljudi najbolje razumeju i veruju kada svojim sopstvenim čulima osete razliku.
Adresa firme Gross ABC i Galata je Glavni Trg 1, broj telefona 060/488-92-20, a e-mail adresa grossabc@gmail.com.
Galata nagradna igra (Foto: Galata)