Među holivudskim piscima postoji ogromna podrška za štrajk u cilju dobijanja više novca. Ali, kako javlja CNBC, njihov tajming je daleko od idealnog.

Netflix je u utorak otkrio da su potrošili 2,5 milijardi dolara na sadržaj u prvom kvartalu. Prošle godine u prvom kvartalu, ta cifra je iznosila 3,6 milijardi, prema izveštaju o zaradi.

Kao i druge medijske kompanije, čini se da je Netflix fokusiran na povećanje slobodnog toka novca, a ne na povećanje potrošnje da bi dodao više pretplatnika. Ukupan broj pretplatnika Netflixa u SAD i Kanadi jedva da se pomerio u prvom kvartalu. Kompanija je dobila samo 100 000 pretplatnika U SAD i Kanadi – oko 200 000 pretplatnika manje nego pre godinu dana.

Netflix je dodao 1,75 miliona pretplatnika širom sveta, što je daleko od 10 miliona i više pretplatnika koje je dodavao po kvartalima tokom pandemije. Čak i dalje, Netflix je podigao svoju procenu slobodnog novčanog toka za celu godinu na 3,5 milijardi dolara sa 3 milijarde dolara.

Kompanija generiše više novca kako se rast pretplatnika usporava smanjenjem troškova sadržaja. Netflix je obećao da će ukupna potrošnja na sadržaj u 2024. biti 17 milijardi dolara – otprilike isto kao i 2022. godine, a očekuje se da će to biti i 2023. godine.

Ali ako se taj iznos smanji, Netflix-ova nova priča investitora o povećanju slobodnog novčanog toka možda neće biti poremećena. A to je loša vest za pisce koji žele da budu plaćeni više. Podsticaj za velike studije da kapituliraju u pogledu plate možda neće biti isti kao tokom pandemije, kada su medijske kompanije još povećavale potrošnju na sadržaj u trci za pridobijanje pretplatnika. Medijski analitičar LIghtShed-a Rich Greenfield primetio je da, kada je došlo do prekida proizvodnje tokom pandemije, i Netflixov besplatni novčani tok je porastao.

„Operativni gubici od više milijardi dolara mogli bi da budu znatno bolji od očekivanog, s tim da će slobodni novčani tok takođe na kraju biti daleko veći od očekivanog – setite se kako je Netflix-ov novčani tok bio daleko bolji od očekivanog tokom pandemije“ – napisao je Greenfield u belešci klijentima.

„Iako svakako postoji potencijal da će manje „svežeg“ sadržaja u zadnjoj polovini 2023. ili sadržaja nižeg kvaliteta zbog nedostatka izmena skripte naštetiti strimerima, verujemo da je uticaj manji od uštede troškova zbog zaustavljanja proizvodnje.“

Kompanija se ipak nada da će izbeći štrajk pisaca, rekao je ko-izvršni direktor Ted Sarandos tokom Netlix-ove video prezentacije zarade u utorak.

„Mi poštujemo pisce i WGA i ne bismo bili ovde bez njih. Ne želimo štrajk“ – rekao je Sarandos. „Ako se štrajk ipak dogodi, Netflix ima pred sobom veliku količinu TV serija i filmova“ – dodao je.

Štrajk pisaca mogao bi da stavi veći naglasak na Netflix koji dodaje programe uživo – nešto sa čime se kompanija očigledno još uvek bori.

Ipak, čini se da je Netflix ipak spreman da izdrži štrajk pisaca – jer već dobijaju dozvolu investitora da smanje potrošnju na sadržaj.

Akcije Netflix-a su ove godine porasle za oko 13% od zatvaranja u utorak.

Izbor na Netflix-u (Foto: netflix.com)