Radionica za istraživanje identiteta manjina iz Sente, uradila je istraživanje javnog mnjenja po narudžbi Fondacije „Sloboda štampe” (izdavač nedeljnog lista „Čaladi Ker”, informativnih portala „Sabad Mađar So” i „Slobodna reč”). Istraživanje je fokusirano prvenstveno na navike medijske potrošnje Mađara u Vojvodini (poslednje ovakvo istraživanje je urađeno baš pre 10 godina, u septembru 2011. godine, a naručio ga je Savet vojvođanskih Mađara), ali na druge teme, kao na primer i osećaj blagostanja stanovništva. Rezultate istraživanja objavljujemo u nastavku.

U ovom (trećem nastavku) razmatramo navike gledanja televizije i slušanja radija. Ispostaviće se i to, koji tv kanal na mađarskom jeziku vojvođanski Mađari najviše vole da gledaju.

Vladavina televizije je uspostavljena u drugoj polovini 20.veka, ali je pojavom i širenjem interneta izgubila od svoje hegemonije.

89,4 posto ispitanika gleda televiziju, a 10,6 posto je odustalo od ove aktivnosti. Radnim danima ljudi provode u proseku 2,62 sati gledajući televiziju, dok je vikendom gledaju nešto duže, 3,48 sata. Najviše njih (31,7 procenta) gleda televiziju 1 sat, ili manje od toga, 24,9 posto gleda televiziju 1 – 2 sata, a 12,5 posto 3 sata. Više od 5 sati 10 posto ljudi provodi pre televizorom. Školska sprema je obrnuto proporcionalna gledanju televizije: što je više obrazovanje, to manje gledaju televiziju. A direktno je proporcionalno broju godina: što je neko stariji, to više gleda televiziju.

Dva vodeća komercijalna tv kanala u Mađarskoj, TV2 i RTL Klub, najpopularniji su i najgledaniji među Mađarima u Vojvodini. Gledanost TV2 je nešto viša od gledanosti RTL Kluba. Prate ih dva mađarska kanala javnog servisa, M1 i Duna1. Slede dva srpska kanala na mađarskom jeziku, Pannon RTV i RTV Vojvodina (ne samo na mađarskom jeziku). Ostali TV kanali imaju relativno manju gledanost. To su Duna World, RTS, Hir TV, Pink, ATV, PrvaTV i Happy TV.

Dijagram 3-1: Gledanost televizijskih kanala

Dijagram 3-1: Gledanost televizijskih kanala

Pored ponuđenih kanala, može se slobodno birati koji su ti koje ljudi najpre gledaju. Uglavnom su pomenuti zabavni, obrazovni i sportski kanali: Arena Sport, B92, Animal Planet, Comedy Central, Cool TV, Discovery, Eurosport, HBO, m4, m5, Film Cafe, Spektrum Home, Story4, Viasat3, Viasat History, Viasat6, National Geographic, Ozone, Pesti TV, Slager TV.

Tabela 3-1: Slušanost radio stanica

Tabela 3-1: Slušanost radio stanica

68 procenata vojvođanskih Mađara sluša radio, dok 32 procenta ne sluša. U proseku radnim danom slušaju radio 3,4 sata, a vikendom nešto manje, 3,3 sata. 41,2 posto ispitanika sluša radio sat vremena, 15,2 posto dva sata, a 13,2 posto tri sata. Oko 20 posto anketiranih sluša radio duže od 5 sati.

Tablea 3-2: Gledanost televizijskih kanala

Tablea 3-2: Gledanost televizijskih kanala

Dok u navikama kod gledanja televizije nema razlike između muškaraca i žena, kod slušanja radija primetljivo je da muškarci radije slušaju radio, dok kod žena manje njih bira ovu informativnu, zabavnu formu.

Dijagram 3-2: Slušanje radija

Dijagram 3-2: Slušanje radija

Najpopularniji, to jest najslušaniji radio je As FM, Radio Novi Sad, Pannon Radio i jedan mađarski komercijalni radio, Radio1.

Pored ponuđenih, pitali smo koje još radio stanice slušaju ljudi. Mnogi su pomenuli lokalne radio stanice, koje nemaju široku publiku na regionalnom nivou, s obzirom da verovatno ne mogu da se slušaju na većim udaljenostima od lokala, ali su zato značajne na lokalnom nivou.

Pomenute radio stanice: Radio Ada, Radio Bečej, Fox Radio, Naxi Max, No limit Radio, Panda Radio, Play Radio Bačka Topola, Bartok, Best FM, Class FM, Danko Radio, Hit FM, RadioS, Retro Radio, Šlager FM.

U sledećem nastavnku možete čitati o tome, kako se informišemo na internetu.

Istraživanje javnog mnjenja 2021-1 – Metodološka opaska – Sivi boks za kraj teksta

Prvi deo rezultata čitajte ovde: „Osećaj blagostanja Mađara u Vojvodini je loš

Drugi deo rezultata je objavljen ovde: „Sve manji broj ljudi čita štampane novine

Još uvek volimo da gledamo televiziju (Ilustracija: Pixabay)